Biocare
Tel. objednávky
Odborná poradňa
0 0,00 €
Potraviny
Kozmetika a drogéria

V ktorých potravinách sú obsiahnuté nenasýtené tuky

V ktorých potravinách sú obsiahnuté nenasýtené tuky

Tuky obsiahnuté v našej strave sa častokrát stávajú pre nás veľkým strašiakom. Prečo je tomu tak? Tuk- toto slovíčko v nás automaticky evokuje niečo zlé, niečo pre naše telo negatívne a neprospešné, niečo z čoho zaručene priberieme. Opak je však pravdou, pretože tuky ako jedna zo základných makroživín predstavujú pre naše telo dôležité látky, bez ktorých nedokáže optimálne fungovať. Minimálne 20% nášho denného kalorické príjmu by malo byť tvoreného z tukov, avšak mnohokrát sa práve tukov v strave bojíme. Zbytočne. Tuky sú v rozumnom množstve pre naše telo nie len priaznivé, ale predovšetkým potrebné a svojimi funkciami nenahraditeľné. Musíme sa však naučiť, ktoré sa oplatí do nášho jedálničku zaradiť.

Tuky plnia v našom organizme celú radu významných funkcií

Bez tukov niet energie. Predovšetkým vďaka energii z tukov zvládame vykonávať naše každodenné činnosti. Usilujete sa o redukciu telesnej hmotnosti? Radikálne vylúčenie všetkých tukov zo svojej pravidelnej stravy je možno krok, ktorý sa z krátkodobého hľadiska bude javiť ako správny, avšak z dlhodobej perspektívy môže úplne vyradenie tukov zo stravy urobiť peknú neplechu. Eliminovať vyprážané jedlá alebo slané pochutiny je úplne v poriadku. Vyhýbať sa však olivovému oleju, semienkam, orechom...? Zbytočne nesprávny krok. Úplne obmedziť príjem tukov je pre naše telo hazard, ktorý nemusí dopadnúť veľmi priaznivo. Vedeli ste, že práve tuky nám dodávajú v porovnaní so sacharidmi väčšie množstvo energie? Rovnako tak je to i v prípade tukov vs. bielkovín. Tuky zohrávajú dôležitú úlohu pri produkcii hormónov v našom tele. Sú súčasťou bunkových membrán a nervových tkanív nášho tela. Tuky zabezpečujú tvorbu podkožného tuku potrebného na tepelnú izoláciu nášho organizmu. Nenahraditeľný je aj ich metabolický význam a dôležitosť pri absorbovaní vitamínov, ktoré si vyžadujú rozpustenie v tukoch. Na ich dôležitosť netreba zabúdať ani pri starostlivosti o zdravé vlasy, nechty a pokožku.

Odporúčané zdroje tukov

Zjednodušený pohľad na rozdelenie tukov je ten, že ich možno rozdeliť na tuky nenasýtené a nasýtené. A presne v (ne)chápaní rozdelenie tukov tkvie aj náš pohľad na ich konzumáciu. Prečo? Ak pochopíme význam a prínos nenasýtených tukov pre naše telo, zbúrame v našich hlavách bariéry, ktoré nás od ich konzumácie neustále odrádzajú a škatuľkujú ich ako niečo zlé (alebo ako nekonečný zdroj nášho priberania). Odporúčania uprednostniť nenasýtené tuky však nemajú nič dočinenia s tým, že tie nasýtené treba úplne vylúčiť. V optimálnom množstve sú prínosné aj tie. Sú významné napríklad pre správnu funkciu nášho mozgu. Aké zdroje nasýtených tukov poznáme? Jedná sa o tuky živočíšneho pôvodu a medzi ich odporúčané zdroje patrí napríklad:

  • mlieko,
  • mliečné výrobky,
  • červené mäso,
  • syry,
  • kokosový olej.
Nasýtených tukov sa netreba báť, treba však k nim pristupovať s mierou a dopriať ich nášmu telu v rozumnom množstve. Poďme si predstaviť pár tipov na zdroje nenasýtených tukov, ktoré predstavujú tuky rastlinného pôvodu a pôvodu z morských živočíchov. Napomáhajú kardiovaskulárnemu zdraviu, tvoria bunkové membrány, posilňujú náš imunitný systém... Keby sme chceli vybrať pár zaručených odporúčaní na zdroje nenasýtených tukov tak by náš zoznam tvorili nasledovné potraviny:

   


Odporučiť Biocare známemu

Napísali o nás

„Dobry den, opatovne chvalim za neuveritelnu rychlost dodavky tovaru. Prave mi postar doniesol balicek.:-)“

Kellyerova