Biocare
Tel. objednávky
Odborná poradňa
0 0,00 €
Potraviny
Kozmetika a drogéria

5 spôsobov ako prekonať zimnú únavu

5 spôsobov ako prekonať zimnú únavu

Mnoho ľudí sa počas zimných mesiacov cíti unavene a malátne. Chladné teploty a neustála tma dokážu byť vyčerpávajúce a častokrát nás oberajú o produktívnu energiu. Jesenná melanchólia, pocity nedostatku energie a častá únava sú pre pestrofarebné ročné obdobie viac než typické. Dá sa však s nimi pomocou niekoľkých tipov veľmi ľahko zatočiť.

Pomocou týchto 5 tipov sa môžete cítiť spokojne a príjemne aj počas zimy.

1. Dobre sa vyspite

Nastaviť vášmu telu pravidelný spánkový režim je veľmi dôležité. Napriek tomu, že dni sú kratšie a spánok nás láka viac, mali by sme sa zamerať aj na iné aktivity. Dostatok nerušeného spánku prospeje vášmu organizmu. Nezabudnite si vypnúť upozornenia na mobile a doprajte si 7-8 hodinový oddych. Bez kvalitného spánku nemožno počas dať podávať požadované výkony a disponovať dostatočnou energiou. Pre lepší spánok odporúčame napríklad rôzne sypané čaje, cvičenie jogy alebo napríklad používanie esenciálnych olejov prostredníctvom aróma difuzéru. Do pozornosti dávame i suplementáciu melatonínu, ktorý priaznivo podporí Váš spánok.

2. Jedzte vyváženú stravu

Ani veľa, ani málo. Zdravá a vyvážená strava pomáha pri fyzickej aj psychickej pohode. Vďaka dostatočnému energetickému príjmu sa nebudete cítiť ospalí a budete mať energiu počas celého dňa. Zaraďte do svojho jedálnička dostatok ovocia a zeleniny. Nezabúdajte na zdravé tuky, ktoré nájdete napríklad v orieškoch. Jeseň by mala byť aj o veľkom množstve koreňovej zeleniny, ktorú adekvátne tepelne spracujete. Rôzne polievky a horúce vývary sú najideálnejším pokrmom počas sychravej jesene, ktoré Vaše telo obohatia o potrebné látky a posilnia imunitu.

3. Pohyb lieči

Aj keď sa práve počas chladných mesiacov necítite na výkon akejkoľvek fyzickej aktivity, pohyb dokáže nabiť človeka energiou. Pokiaľ nie ste fanúšikom fitness centier, vyskúšajte pokojnú jógu alebo obyčajnú 20 minútovú prechádzku. Každý pohyb sa ráta a je prínosnejší ako pasívne sedenie. Doprajte si pravidelne výdatnú jesennú prechádzku do prírody. Podporíte tak svoje telo, imunitu i myseľ.

4. Doplňte vitamíny

Imunita je v zimnom období neustále namáhaná chladným počasím a chorobami. Skvelým spôsobom ako zabojovať proti únave, je doplniť vitamíny a minerály. Využite priaznivé účinky vitamínu B, C alebo magnézia a zinku. Najdôležitejšie je vitamíny a minerály dopĺňať pomocou vyváženého jedálnička plného výživných surovín. Doplneniu potrebných látok však môžete však dopomôcť aj výživovými doplnkami.

5. Doprajte si relax

Robte aktivity, ktoré vám pomôžu cítiť sa pokojnejšie a uvoľnenejšie. Stres a nátlak prispievajú k vašej únave a zároveň vám dokážu oslabiť imunitu. Je na vás, či si doprajete masáž, saunu alebo si oddýchnete pri dobrej knihe. Zvoľte relax, pri ktorom jednoducho vypnete. Počas jesene je kľúčové uvedomiť si, že naše telo sa prispôsobuje jesennej prírode. Tá sa pomaličky ukladá na zimný oddych a púšťa všetko, čo jej viac neslúži. Prijmite fakt, že i Vaše telo sa pomaličky adaptuje na zmeny ročných období, a že je úplne v poriadku ak trochu spomalíte a doprajete si pohodu v kombinácií so správnou starostlivosťou o zdravie.

   


Odporučiť Biocare známemu

Napísali o nás

„Ďakujem velmi pekne za vybavenú objednávku v super rýchlom konaní. Balík dnes došiel:-)“

Duchová