Biocare
Tel. objednávky
Odborná poradňa
0 0,00 €
Potraviny
Kozmetika a drogéria

Prečo sa oplatí ísť si občas zabehať

Prečo sa oplatí ísť si občas zabehať

Milovaný nenávidený beh, aké benefity prinášaš tým, ktorí ťa obľubujú a prečo by to s tebou mohli skúsiť tí, ktorí o tebe doteraz pochybovali? Či sa beh oplatí? Áno, áno, trikát áno! Tu je pár dôvodov, prečo by sme mali obuť tenisky, vypnúť na pár momentov myseľ a prebudiť v nás bežcov:

1.Ste len 30 minút behu od dobrej nálady

Nemožno poprieť z vlastných skúseností, ktoré má azda každý z nás, že šport a dobrá nálada idú spolu ruka v ruke. Bežeckej aktivite jednoznačne treba pripísať jedno obrovské a významné plus, ktorým je priaznivý vplyv na naše psychické zdravie. Pri behu sa uvoľňuje v tele hneď niekoľko hormónov, medzi ktoré patrí predovšetkým serotonín pozitívne ovplyvňujúci naše nálady. Hormón šťastia serotonín dokáže odháňať pocity depresie, úzkostlivé stavy a napomáha eliminovať problémy s nespavosťou. Beh napomáha celkovému zlepšeniu kvality spánku a dokáže prehĺbiť spánok. Podobne, ako serotonín, tak i endorfíny uvoľňujúce sa počas behu, napomáhajú udržiavať a zvyšovať pozitívnu náladu, pričom k ich uvoľňovaniu dochádza už desať minút po zahájení bežeckej aktivity a pocit spokojnosti v nás zanechávajú aj po skončení behu.

2.Zdroj novej inšpirácie

Každý z nás zažil ten pocit vyhorenia mysle, keď zúfalo potreboval nakopnúť svoju fantáziu a získať nové nápady. Súčasťou pracovného života mnohých je práve nápaditosť a častokrát sú steny našej kancelárie tak fádne, že naša myseľ nedokáže produkovať nič nové. Nejeden veľký nápad sa vkradne do našej mysle práve v momente, keď zmeníme prostredie. Beh je skvelou príležitosťou na zmenu okolia a vytvorenie dočasnej kancelárie pre hľadanie a nachádzanie novej inšpirácie. Behanie podporuje naše kognitívne funkcie, pričom vplýva na funkciu nášho mozgu a zlepšuje pracovnú pamäť. Navyše, beh napomáha i odburávať stres a dodáva nám pocit novej energie do práce.

3.Príjemnejšia alternatíva bežeckého pásu vo fitku

Pol hodinka intenzívneho behu v prírode na čerstvom vzduchu je neporovnateľná s fyzickou aktivitou na bežeckom páse vo fitness centre. Príroda je to najkrajšie a najpríjemnejšie fitko, to nemožno poprieť a každý, kto vyskúšal beh vonku, vie, že uprednostniť les pred uzavretým priestorom je to najlepšie rozhodnutie. Neustále sledovanie minút na obrazovke kardio stroja na behanie v nás vyvoláva pocit, že musíme…beh vonku častokrát ubehne tak príjemne, že si ani neuvedomíte, že beháte už desať minút cez limit, ktorý ste chceli dosiahnuť.

4.Budujte behom svoj imunitný systém

Prechádzky i bežecká aktivita sú skvelým nástrojom na vybudovanie si odolnejšej imunity. Nemožno poprieť, že pohyb je pre náš imunitný systém dôležitý a nevyhnutný. Beh je skvelou a účinnou prevenciou, proti mnohým chorobám, napríklad proti ochoreniam srdcovo- cievneho charakteru, pričom znižuje riziko mozgových príhod i srdcového infarktu. V prípade žien, ktoré behávajú, predstavuje beh pre ich telo prevenciu vzniku rakoviny prsníka. Organizmus, ktorý je počas behu primerane zaťažený, udržuje priaznivú funkciu nášho imunitného systému. Beh predstavuje prevenciu aj proti obezite, či cukrovke druhého typu.

5.Behom za dobrou náladou i za dobrou postavou

Fanatické každodenné behanie s cieľom schudnúť tuk- nie je tou ideálnou voľbou, avšak beh, ktorý je doplnkom zdravého životného štýlu, dokáže okrem rady fyzických a psychických benefitov, priniesť i estetický účinok na našu figúru. Predstavuje účinný prostriedok spaľovania kalóríi a okrem chudnutia, napomáha udržiavať váhu tým, ktorých cieľom nie je strata tuku.

   


Odporučiť Biocare známemu

Napísali o nás

„Chcem sa Vám poďakovať za rýchle vybavenie a dodanie objednávky-toto je jedna z ciest k úspechu. Ďakujem veľmi pekne a želám veľa spokojných zákazníkov.“

Dadi Darnadi