Biocare
Tel. objednávky
Odborná poradňa
0 0,00 €
Potraviny
Kozmetika a drogéria

Zdravá výživa a pitný režim

Zdravá výživa a pitný režim Tekutiny tvoria až 70 percent ľudského organizmu. U priemerného človeka chýbajúci liter vody, čo je asi 1 percento, spôsobuje dehydratáciu, zníženie pozornosti a výkonnosti. Už len tieto dôvody by mali byť dostatočné na to, aby sme dodržiavali pitný režim. My vám tých dôvodov ponúkneme ešte viac.

Koľko treba vypiť
Minimálne množstvo vody, ktoré musíte za deň vypiť je minimálne pol litra a maximálne 0,7 litra na každých 15 kilogramov hmotnosti. To znamená, že pokiaľ vážite 70 kíl, mali by ste denne vypiť 2,3 litra tekutín. Tekutiny musíte piť rovnomerne počas celého dňa, nie až vtedy, keď pocítite smäd. Ten je už totiž prejavom dehydratácie, čo znamená, že vám chýbajú asi 2 percentá tekutín.

Čo spôsobuje dehydratácia
Dlhodobejšia dehydratácia spôsobuje zhustenie telesných tekutín, čo zase spôsobuje spomalenie metabolizmu. Najmä ľudia s nízkym krvným tlakom vedia, o čom hovoríme. Pre nich je pitný režim zvlášť dôležitý. Svoj denný prídel vody by ale všetci mali vypiť do osemnástej hodiny. Ďalším nemenej dôležitým problémom pri dehydratácii sú poruchy trávenia. Tým, že sa črevá vyprázdňujú nepravidelne, hromadia sa v ľudskom organizme škodlivé, toxické látky.
Dehydratácia okrem ďalších a ďalších problémov, ako je únava, spavosť, nižší výkon, spôsobuje aj problémy s pleťou. Všetky dámy vedia, že pokiaľ chcú mať mladistvú a pružnú pleť, musia dodržiavať pitný režim.

Zlý pitný režim a nadváha
Zlý, a teda nedostatočný pitný režim spôsobuje aj nadváhu. Častokrát si totiž pocit smädu zamieňame s pocitom hladu a ideme sa najesť. Namiesto toho by stačilo vypiť poriadny pohár vody. Nadmerná hmotnosť je totiž celosvetovým problémom. Zo všetkých ľudí na zemi je obéznych 10 až 25 percent. Nadváhu má 50 až 70 percent, čo je už alarmujúce. U nás má nadváhu asi 45 percent mužov a 25 percent žien. Obezitu má 15 percent mužov a približne 10 percent žien. Myslíte si, že to nie je veľa? Pozor však, zväčšenie obvodu pása už o 10 centimetrov však zvyšuje riziko infarktu o 20 percent.

Čo piť
Najideálnejšie je piť čistú vodu. Základom by teda mali byť nealkoholické nápoje, nesladené a nesýtené. Vhodné sú aj slabo mineralizované vody s vyváženým obsahom minerálov. Pozor však na voľný CO2, ktorý môže spôsobovať problémy s tlakom či zažívacie problémy. Dopĺňať tekutiny môžete aj pomocou 100 percentných džúsov či čajov, najlepšie zeleného čaju, čierneho či bylinkového. Do svojho pitného režimu v žiadnom prípade nepočítajte kávu, energetické nápoje, sladené nápoje, alkohol ani miešané drinky.

Kedy treba piť
Ako sme už spomínali, ideálne je piť pravidelne počas celého dňa. Okrem toho vypite poriadny pohár vody vždy, keď pocítite smäd, bolesti hlavy, sucho v ústach, pocit únavy, pokles výkonnosti, ak máte závraty, kŕče či ste podráždený. Taktiež, ako sme už spomínali, piť treba aj v prípade, že máte nízky, ale aj vysoký tlak.
V každom prípade nezabúdajte piť pravidelne počas celého dňa, čistú či minerálnu vodu, nečakajte na pocit smädu. Nečakajte ani na bolesť hlavy či dokonca zápchu. Na pracovný stôl, ale aj doma si položte pohár vody, ktorý vám vždy pripomenie, aby ste sa napili. Ak vám vaša voda nechutí, hoďte si do nej plátok citróna. Tak, na zdravie!
   


Odporučiť Biocare známemu

Napísali o nás

„Dakujem krasne vsetko mi prislo v poriadku :) som spokojna a odporučim dalej :) “

Nikola