Biocare
Tel. objednávky
Odborná poradňa
0 0,00 €
Potraviny
Kozmetika a drogéria

Správnym výberom potravín za optimálnym krvným tlakom

Správnym výberom potravín za optimálnym krvným tlakom

Určite už nejeden z vás počul vetu: “Raňajky sú základ dňa.” Ide o všeobecne zaužívaný
názor, ktorý potvrdilo mnoho odborníkov. Najdôležitejším aspektom je vhodný výber potravín, ktoré poskytnú dostatočnú výživu vášmu organizmu a zabezpečia správnu funkciu orgánov. Kvalitné raňajky vám dodávajú nielen potrebnú energiu, ale môžu aj pozitívne vplývať na krvný tlak. Pre neustále udržiavanie si primeraných hodnôt krvného tlaku je potrebné konzumovať zdravé potraviny, cvičiť a nezaťažovať organizmus zbytočným stresom.

Dajte si na raňajky amarant a telo vám zato poďakuje

Vhodnou voľbou na raňajky je starodávna obilnina amarant. Obsahuje veľa vlákniny a horčíka, čím pomáha optimalizovať hladinu nášho krvného tlaku. Jeden pohár vareného amarantu vám poskytne až 38% odporúčanej dennej dávky horčíka. Zmierňuje zápaly a znižuje krvný tlak. Najčastejšie sa z amarantu pripravuje kaša, ktorá zabezpečuje dostatočný príjem živín a vitamínov. Stačí k nej pridať bobuľové ovocie, tekvicové semienka a váš organizmus sa vám určite ovďačí. K strašiakom vysokého krvného tlaku patria aj banány. Jeden z najobľúbenejších druhov ovocia pozostáva z vysokého obsahu minerálov a draslíka.

Vitamínmi pokryté raňajky pre boj proti hypertenzii nestačia

Len s raňajkami sa neuskromnite. Na správnu funkciu srdca a krvného obehu je dôležité aj to, čo skonzumujeme na obed a večeru. Ideálnym výberom sú strukoviny. Vyznačujú sa vysokým obsahom draslíka a horčíka, čím udržiavajú naše srdce v správnej kondícii. Nezabudnite na zeleninu. Surová mrkva, zeler, červená repa a brokolica sú zaručenou zárukou správneho krvného obrazu.

Sodík, dobrý sluha ale zlý pán

Americká kardiologická asociácia označila škodlivé potraviny prezývkou: ”slaná šestka”. Zaradili k nim bežné potraviny obsahujúce vysoký podiel sodíka. Minerál je síce pre náš organizmus nevyhnutný, pretože reguluje rovnováhu tekutín v našom tele, avšak jeho nadmerná konzumácia môže zvýšiť krvný tlak a poškodiť cievy. Spozornieť by mali predovšetkým ľudia, trpiaci nadmerne vysokým tlakom a týmto potravinám sa radšej oblúkom vyhýbať. K silnej šestke asociácia zaradila chlieb, rožky, pizzu, sendviče, údeniny, polievky, tacos a burittos.
Aj keď je výber správneho jedla dôležitou a funkčnou zbraňou proti nepriaznivým hodnotám krvného tlaku, nemôže byť jedinou, ktorú máte vo vašom arzenáli.

   


Odporučiť Biocare známemu

Napísali o nás

„Dakujem Vam za expresne vybavenie.. Jedine slovo to vystihne, wauuu. Ste top. Dakujem Vam a budem sa tesit na balik od Vas.“

Ivona Roncakova